تب و تاب آخر سال در بازار کاغذ

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهنام رضازاده، مدیر بازرگانی کاغذسازی صلصال با اشاره به ثبات چند ماه اخیر بازار کاغذ گفت: وقتی ثبات در بازار کاغذ نباشد، افراد برای خروج از حالت بحران دست به هر کاری می زنند تا فضا را متشنج کنند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،بهنام رضازاده اظهار کرد: به دلیل رکود در بازار کاغذ، شرکت‌هایی که توان مالی بالایی ندارند دچار بحران شده‌اند، دلیل این بحران، نبود هماهنگی لازم بین واحدهای تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده است که باعث انبار شدن مقدار قابل توجهی کاغذ داخلی و خارجی در کشور شده است.
مدیر بازرگانی کاغذسازی صلصال ادامه داد: واردات کاغذ بر روی کار ما تاثیر منفی ندارد اما نباید واردات آن به‌صورتی باشد که حجم زیادی از بازار کاغذ را تصرف کند چراکه واردات باید روی یک سیستم منطقی تعریف شده باشد تا رقابت صحیحی به وجود آید.
رضازاده با اشاره به تاثیرات مثبت ثبات قیمت کاغذ در توسعه فرهنگی کشور گفت: قیمت کاغذ باید به حالت تعادل برسد چراکه کاغذ از مواد اولیه توسعه فرهنگ است و همیشه در شرایط تعادل، پیشرفت و توسعه انجام می‌شود، وقتی آرامش و تعادل نباشد، افراد برای خروج از حالت بحران دست به هر کاری می‌زنند و فضا را متشنج می‌کنند، افرادی که توان بالایی دارند در این شرایط دوام می‌آورند و عده‌ای دیگر به دلیل نداشتن توان کافی، محکوم به نابودی هستند.
وی ادامه داد: ثبات در بازار کاغذ به ما اجازه می‌دهد که به نمودارهای سود و زیان توجه و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم، اگر شرایط مشخص و ثابت باشد هر فرد بر اساس توانمندی‌های شرکتش پیشرفت می‌کند و سودجویی از شرایط بازار نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.
مدیر بازرگانی کاغذسازی صلصال در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: سال گذشته حدود ۸۰ درصد نوسان قیمت داشتیم، در چنین بازاری پیش‌بینی و برنامه‌ریزی امکان پذیر نبود. در صنعت هر طلوعی، غروب و هر غروبی، طلوع دارد، بازار کاغذ اکنون در غروب به سر می‌برد و خرید و فروش به سختی انجام می‌شود، به طور حتم این رکود پایان می‌یابد و رونق به بازار خرید و فروش کاغذ بازمی‌گردد.
براساس اعلام بازار کاغذ و مقوای تهران در این هفته، هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی، ۱۰۰ در ۷۰ ، ۸۰ هزار تومان، هر کیلوگرم کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۱۰۰ در ۷۰ ، سه هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم مقوای پشت طوسی به بهای دو‌ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش رسید.

Bookmark the پیوند یکتا.

نظرات بسته شده است.